‘Ik wil een kind’: veel ophef, bescheiden kijkcijfers

De kick-off van het nochtans veelbesproken op VTM bleek niet opgewassen tegen de Play4-programma’s en . 

De kick-off van het nochtans veelbesproken op VTM bleek niet opgewassen tegen de Play4-programma’s en . 

De aankondiging van het nieuwe VTM-programma Ik wil een kind leidde tot zekere ophef, maar niet tot hoge kijkcijfers. De eerste aflevering maandagavond kon maar 256.000 kijkers bekoren. Op Play 4 scoorde zowel Klopjacht als De slimste mens ter wereld een héél pak beter.

Play4 is maandagavond als een pletwals over VTM gegaan. Die zender kon totaal geen vuist maken met het veelbesproken programma Ik wil een kind. De kick-off met Dina Tersago leverde amper 256.000 kijkers op, ofwel een marktaandeel van 14 procent op de commerciële doelgroep. Op hetzelfde moment verwelkomde Play4 een stevige 447.000 kijkers voor de aftrap van Klopjacht. De zender trok daarmee liefst 30 procent van alle jonge kijkers naar zich toe.

LEES OOK. Experts over nieuw VTM-programma ‘Ik wil een kind’: “Je vraagt je af welke rol dat kind moet vervullen zodra het er is” (+)

Later op de avond was De slimste mens ter wereld heer en meester. Het seizoen werd afgetrapt met 1.003.000 kijkers tegenover 894.000 kijkers voor de eerste aflevering vorig seizoen. VTM moest het op hetzelfde moment stellen met een ronduit lage 94.000 kijkers voor de dramareeks Red light.  (tove)

LEES OOK