Belgische partijen blijven Europees koploper in reclame-uitgaven op Facebook

De N-VA was goed voor twee advertenties die veruit het duurst waren. Deze was 175.000 euro. 

De N-VA was goed voor twee advertenties die veruit het duurst waren. Deze was 175.000 euro. ©  rr

De politieke partijen in ons land gaven vorig jaar gezamenlijk 4,7 miljoen euro uit aan reclamecampagnes op Facebook. Dat schrijft De Standaard op basis van onderzoek van AdLens, een Belgische groep ­onderzoekers die politieke reclame op sociale media in Europa in kaart brengt. De N-VA was met 1,7 miljoen euro aan uitgaven de absolute koploper.

jvhBron: BELGA

Met een besteed bedrag van 4,7 miljoen euro blijven de uitgaven quasi stabiel ten opzichte van 2020. Op één prijkt de N-VA met 1,7 miljoen aan uitgaven, ook oppositiepartijen Vlaams Belang en PVDA komen aan bijna een miljoen euro. In vergelijking met 2020 gaf Vlaams Belang wel fors minder uit. De traditionele partijen maakten daarentegen een inhaalbeweging.

De pagina van N-VA-voorzitter Bart De Wever staat als enige individuele politieke pagina ook in de Europese top tien.

Aangeboden door onze partners

Lees ook

Hoofdpunten