Gwyneth Paltrow onder vuur na lancering van prijzige juwelenlijn: “Ze is wereldvreemd”

 

 ©  REUTERS

Gwyneth Paltrow is in het oog van een storm terechtgekomen. De actrice lanceerde haar nieuwe juwelencollectie ‘G. Label’ en het waren vooral de prijzen die bij heel wat fans en fashionista’s in het verkeerde keelgat schoten.

Lien LammensBron: Daily Mail

Onder haar wellnessbedrijf Goop lanceerde de 49-jarige actrice voor het eerst haar juwelencollectie online en kreeg ze meteen een spervuur van kritiek over zich heen. Haar fans hadden daarbij vooral oog voor de prijskaartjes van de individuele stukken. Zo kost een halsketting met diamanten al snel 8.000 dollar, omgerekend zo’n 7.600 euro. Voor een oorbel, slechts eentje en geen volledig paar, tel je 500 dollar neer.

Hier staat ingevoegde content uit een social media netwerk dat cookies wil schrijven of uitlezen. U heeft hiervoor geen toestemming gegeven.

Ongehoord volgens vele fans op sociale media “om zo’n dure collectie op de markt te brengen terwijl een groot deel van de bevolking amper de eindjes aan elkaar kan knopen.”

Anderen hebben dan weer een probleem met het moment van lancering. Paltrow bracht de collectie uit een dag nadat het Amerikaanse Hooggerechtshof het historische arrest Roe vs. Wade vernietigde. Hierdoor is het recht op abortus niet langer grondwettelijk beschermd en verschillende staten hebben ondertussen een effectief verbod op abortus ingevoerd. “Gwyneth heeft zich nog niet uitgesproken over de vernietiging van het arrest maar promoot ondertussen haar juwelen die slechts 1 procent van de Amerikanen kan betalen. Hoe wereldvreemd”, klonk het op sociale media.

De collectie is te koop op de website van Paltrow maar wordt niet naar België verscheept.

Aangeboden door onze partners

Lees ook