Vertraging en personeelstekort veroorzaken kofferchaos op Schiphol

© REUTERS
Een combinatie van personeelstekorten en vertraagde vluchten veroorzaakt vrijdag problemen bij de bagageafhandeling op de luchthaven van Schiphol. Het geduld van reizigers wordt danig op de proef gesteld omdat er op sommige momenten niet genoeg mensen zijn om vliegtuigen te lossen.
Schiphol erkent dat reizigers soms lang op hun bagage moeten wachten. Om de drukte het hoofd te bieden is ook kantoorpersoneel ingezet. De luchthaven belooft er alles aan te doen om de problemen op te lossen.
Reizigers doen via verschillende kanalen hun beklag over de problemen, die onder andere in de nacht speelden. Een woordvoerster van de luchthaven legt uit dat als een vlucht vertraagd is, er extra druk op de afhandelaars kan komen te staan, omdat dan meerdere vluchten tegelijk afgehandeld moeten worden. Dat zorgt ervoor dat sommige reizigers langer op hun bagage moeten wachten.
Reizigers die hun bagage kwijt zijn of niet wilden wachten op hun spullen, wordt aangeraden contact op te nemen met de luchtvaartmaatschappij. De verantwoordelijkheid voor het nazenden van bagage ligt doorgaans bij de maatschappijen en afhandelaars, aldus Schiphol.
LEES OOK. Ook vrijdag 10 procent van vluchten geschrapt op Parijse luchthaven Charles de Gaulle
Lees ook
Video
Hoofdpunten
Einde seizoen voor Tiesj Benoot na zware aanrijding op training
Het ongeluk leek haar te achtervolgen, maar altijd zocht ze het positieve: afscheid van Olivia Newton-John
Russische expert verrassend open over tekortkomingen van Poetins oorlogvoering: “Smerig gevecht zonder regels in een steegje”
Trump meldt inval FBI in zijn huis in Florida: “Democraten hebben ingebroken”
Stagiair Thibau Nys debuteert in World Tour: “Het eersteschooldaggevoel is groot, maar hier kijk ik wél naar uit”