Zalando stopt met stylingsdienst Zalon

 

 ©  BELGAIMAGE

Webwinkel Zalando zet een punt achter Zalon, de online stijladviesdienst die klanten moest helpen de weg te vinden tussen het steeds groter wordende online-aanbod. Maar niet getreurd, persoonlijk stijladvies zal nog altijd te krijgen zijn via Zalando zelf.

lto

Zalando lanceerde in 2014 Zalon, waarbij klanten een stijlprofiel konden invullen waarna ze gelinkt werden aan een stylist die passende kledij en accessoires bij elkaar zocht. Vervolgens werd de bestelling, zoals alle leveringen van Zalando, aan huis geleverd. In 2017 kwam Zalon ook naar ons overgevlogen, maar nu wordt het platform dus opgedoekt. Al komt er wel een alternatief.

Want de dienst zal wel nog beschikbaar zijn via het Zalando Plus-programma. “Dit maakt deel uit van onze ambitie om de klantenrelaties te versterken en de best mogelijke ervaring te bieden aan onze Plus-leden”, zegt woordvoerder Gilbert Kreijger aan RetailDetail. Zalon stopt in ons land op 1 augustus.

LEES OOK. Zalando geeft winstwaarschuwing: winst verlaagd van 430 naar 260 miljoen euro

Aangeboden door onze partners

Lees ook

Hoofdpunten