Onderzoek zet grote vraagtekens bij hype van mindfulness in onderwijs: “Ontnuchterende resultaten”
© vln
Mindfulness is een hype. Van de kleuterklas tot het middelbaar zijn er nu scholen die hun leerlingen de principes aanleren. Maar grootschalig onderzoek bij jongeren leert dat het geen zin heeft om mindfulness breed uit te rollen. “Ontnuchterende resultaten”, zegt professor psychologie Filip Raes (KU Leuven).
Jens Vancaeneghem
Beste van Plus
Lees ook
Waarom Peter Bossaert sjoemelde met loon en bonus, ook al boerde hij goed: “CEO vergelijkt zich altijd met wie net iets groter is”
Tine en Katrien openen straks allereerste ‘ontprikkelcentrum’: “Veel kindjes raken overstuur door drukke binnenspeeltuin”
Psycholoog zetelt twee dagen per week in gemeentehuis Kortessem: “Inwoners hebben misschien wel nood aan steun”
Psycholoog in stadhuis of OCMW moet snel helpen met lichte psychische klachten