Sonos stelt lancering van product uit wegens slechte marktomgeving

De Amerikaanse luidsprekerfabrikant Sonos ziet een dermate slechte marktomgeving voor zijn producten, dat hij de lancering van een nieuw product uitstelt. Het toestel - volgens Amerikaanse media gaat het om een goedkope subwoofer - zal nu in de kerstperiode op de markt komen, in plaats van in het huidige kwartaal. Beleggers stuurden het aandeel donderdag ruim 23 procent lager.

gjsBron: BELGA

Sonos merkt sinds juni een vertraging van de vraag, zei topman Patrick Spence in een telefonische vergadering met analisten. Hij schrijft dat voor een deel toe aan consumenten die hun geld momenteel eerder besteden aan diensten en reizen dan aan goederen. Sonos bracht in juni zijn tot dusver goedkoopste soundbar-model op de markt, en dat miste de verkoopverwachtingen “aanzienlijk”, aldus Spence.

De omzet van Sonos daalde het voorbije kwartaal met zowat twee procent, tot 371,8 miljoen dollar. Onder de streep werd een verlies genoteerd van bijna 600.000 dollar, na een winst van 17,8 miljoen dollar een jaar eerder. Spence wees er op dat de sterke dollar de buitenlandse winsten met 15 miljoen dollar gedrukt heeft.

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten