Aldi wil via melkbrik in huiskamer komen
© Aldi
Aldi gaat QR-codes zetten op de melkverpakkingen, waarmee de digitale brochure van de discounter kan worden geraadpleegd. Bedoeling is meer mensen te lokken naar die digitale reclamefolder.
Belangrijkste informatiekanaal voor Aldi vandaag is de bekende folder, die bij alle Belgen wekelijks in de bus valt. Maar wekelijks 4,4 miljoen fysieke folders drukken en verdelen, kost handenvol geld. Een alternatief is de digitale folder, maar die bereikt veel minder klanten.
Om die digitale folder een boost te geven, gaat de discounter vanaf vandaag QR-codes plaatsen op de melkbrikken van huismerk Milsa. Door de code te scannen, kan de klant de digitale folder raadplegen. Aldi koos voor melkverpakkingen omdat het die in enorme volumes verkoopt: bijna één op de vier liter melk die in ons land wordt verkocht, komt uit een van de 440 Aldi-winkels. Bovendien is melk een product dat dagelijks in de hand word genomen, zegt Isabel Henderick, managing director marketing & communicatie bij Aldi België.
Het gaat om een testproject. Als die test aanslaat, kan de papieren folder op termijn worden afgebouwd. Helemaal verdwijnen zal de papieren reclamefolder nooit, verzekert Henderick.
Hoe lang blijft dit zonnige weer nog duren? “Heel warme temperaturen op komst”
De grootste streamingdiensten op een rij: welke is het geld waard, en welke hebben écht een goed aanbod?
Kremlin is Russische staat aan het vernietigen, zegt Wagner-baas: “Doos van Pandora is geopend”
Jaar na huwelijk in ‘Blind getrouwd’ zijn Jiri en Florence nog altijd stapelverliefd: “Van vreemden naar geliefden, zo dankbaar”
Onze reporter neemt afscheid van ‘ballonnenmeisje’ Lara: “Ze kroop onder mijn vel, om er nooit meer weg te gaan”