Citroën krijgt nieuw logo

 ©  Citroën

Het Franse automerk Citroën krijgt een nieuw logo en een nieuwe merkidentiteit. Het nieuwe logo is een interpretatie van het originele ovaal van 1919. Het moet moderner en grafischer ogen en aangepast zijn “aan de nieuwe digitale media”. Dat heeft Citroën, onderdeel van autogroep Stellantis, dinsdag bekendgemaakt.

jvhBron: BELGA

Het nieuwe logo zal eind september op een conceptauto verschijnen en zal vervolgens vanaf medio 2023 geleidelijk toekomstige producten en concepten sieren. Citroën onthult ook een nieuwe merkidentiteit. Daarmee wil het automerk “zijn objectief illustreren om zijn missie naar betaalbare elektrische mobiliteit te versnellen”.

Het nieuwe logo is een herinterpretatie van het oorspronkelijke logo, ooit aangenomen door oprichter André Citroën en geïnspireerd op het succes van zijn eerste metaalbewerkingsbedrijf, dat tandwielsystemen in de vorm van chevrons produceerde. De bekende en technische verwijzing naar de “twee chevrons” vormt sindsdien de kern van de identiteit van Citroën.

Aangeboden door onze partners

Lees ook

Hoofdpunten