Parfuma ruikt na make-over niet alleen onweerstaanbaar maar ziet er nu ook ‘fabulous’ uit

De traditiezaak kreeg een volledig nieuwe look. © Katoo Peeters

Wijnegem -

De bekende Antwerpse parfumerie Parfuma, met vestigingen in Antwerpen, Hove en Wijnegem, heeft haar filiaal in het shoppingcenter helemaal heringericht en heropend. De parfumwinkel op de gelijkvloerse verdieping in hal 7 kreeg in drie weken tijd een complete make-over en werd volledig omgetoverd tot een parfumerie 2.0.

Parfuma is een echte Antwerpse traditiezaak die in 1971 werd opgericht door Philippe Breckpot. Anno 2022 omvat Parfuma drie vestigingen in regio Antwerpen: aan de Eiermarkt in Antwerpen centrum, op de Mechelsesteenweg in Hove en in het Wijnegem shoppingcenter. Die laatste werd nu grondig aangepakt.

“Modulaire verzorging- en make-up corners, op maat gemaakte interieurelementen, knappe eyecatchers: alles is heel precies uitgedacht en harmonieus op elkaar afgestemd”, vertellen Caroline en Benoît Breckpot, de huidige generatie van de familie die aan het hoofd staat van de miniketen.

“De Parfuma-store – met een winkeloppervlakte van 200 m² en een uitzonderlijk ruim aanbod aan parfums- en cosmeticamerken – bezorgt klanten een high-end beauty ervaring. Met de introductie van deze winkelervaring claimen we een nieuwe top-notch standaard in het beauty segment.”

 © Katoo Peeters

Innovatief interieurconcept

Luxe Parfumerie 2.0 noemen de zaakvoerders het: een innovatief interieurconcept dat genomineerd is voor de ARC22 Awards. In samenspraak met het Parfuma-team werd het uitgedacht door het Antwerpse design agency PUUR. Het concept werd in november 2021 reeds geïntroduceerd in het gloednieuwe filiaal van Parfuma Hove en is genomineerd voor de ARC22 Interieur Award. Nu biedt ook de Parfuma store in Wijnegem dezelfde, winkelbeleving aan. Op termijn zal tevens de vestiging op de Eiermarkt in Antwerpen centrum aangepakt worden. “Op die manier is de identiteit en de merkbeleving van Parfuma overal hetzelfde”, aldus Caroline en Benoit.

Het interieurconcept is dusdanig geconcipieerd dat het volledig modulair is. Bij dit constructiesysteem zijn de inrichtingselementen – de displayrekken, de balie, de verzorging- en make-up corners – allemaal losse componenten die op een ingenieuze manier doorheen de ganse ruimte geëtaleerd staan. Opmerkelijk hierbij is dat de hoeken van de verschillende elementen afgerond werden om op het vlak van vormgeving eenheid en harmonie te scheppen.

Zuil

 © Katoo Peeters

Absolute eyecatchers zijn de doorlopende led-tube aan het plafond en de massieve ronde zuil bij de ingang die als wastafelmeubel dienst doet. Verder werd aandacht besteed aan de kleurkeuze. Zo zijn de muren vrij sober, in zachte, lichtgrijze tinten wat een rustgevend effect geeft en waardoor de prachtige, kleurrijke beauty producten volledig tot hun recht komen. De hele beleving wordt nog versterkt door het minimalistische karakter van het interieur.

“De succesformule van Parfuma bestaat erin om voortdurend te vernieuwen en telkens tot het uiterste te gaan voor hun klanten op alle mogelijke vlakken: van aanbod, concept, beleving tot de service”, aldus Caroline en Benoit Breckpot. “Met die visie is ons familiebedrijf 51 jaar geleden gestart en zo differentieert het zich vandaag nog steeds. We willen dat de klanten zich ‘fabulous’ voelen nadat ze bij ons geweest zijn.”

Bij Parfuma Wijnegem zijn vooral de volgende merken populair: Montale (parfums), Xerjoff (parfums), Jane Iredale (make-up), Mancera (parfums), Ariana Grande (parfums), Dermalogica (verzorging), Nishane (parfums), Annayake (verzorging), exclusieve cosmeceutische merken zoals Environ en Mesoestetic die oplossingen bieden voor de meest uiteenlopende huidbehoeften (verzorging),… en uiteraard ook alle mainstream merken zoals Chanel, Dior enzovoort.

In totaal werken er dertig mensen voor Parfuma waaronder een groot beauty expert team. (jaa)

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten