Prada overstelpt met kritiek over campagne met Tiktok-ster Charli D’Amelio: “Dit is haar foto voor de ‘Hunger games’”

 ©  Prada

Het Italiaanse modehuis Prada krijgt heel wat kritiek omdat TikTok-ster Charli D’Amelio het uithangbord is van een campagne voor een nieuwe modecollectie.

wverBron: News.com.au

De 18-jarige D’Amelio moet de herfst- en wintercollectie Linea Rossa onder de aandacht brengen, en slaagt daar wonderwel in. De beelden, op Instagram verspreid door het modehuis uit Milaan, leiden tot heel wat ophef en duizenden commentaren op sociale media.

Hier staat ingevoegde content uit een social media netwerk dat cookies wil schrijven of uitlezen. U heeft hiervoor geen toestemming gegeven.

“Prada, je bent beter dan dit”, zegt een teleurgestelde fan van het modehuis. “Voor zo’n groot bedrijf is dit beschamend”, laat iemand anders weten. Volgens sommigen zou Prada zich met zo’n campagne richten op een te jonge doelgroep van “adolescenten die geen kredietkaart hebben”.

Nog andere critici hekelen de manier waarop het beeld gefotoshopt is. “Het ziet eruit als een bijzonder slechte filmposter”, klinkt het. “Dit is haar foto voor de film ‘Hunger Games’”, schrijft een andere twitteraar. “Ze is al heel mooi, die vreselijke beeldbewerking is helemaal niet nodig”, luidt het verdict.

Aangeboden door onze partners

Lees ook