Christina Aguilera maakt 20 jaar na ‘Beautiful’ nieuwe clip, met extra boodschap
© AFP
Twintig jaar na ‘Beautiful’ heeft Christina Aguilera (41) een nieuwe videoclip bij haar wereldhit gemaakt. De Amerikaanse zangeres wil deze keer de aandacht vestigen op mentaal welzijn en de gevaren van sociale media.
Net als in de oorspronkelijke video uit 2002 brengt Aguilera jongeren in beeld die zich ‘anders’ voelen en worstelen met zichzelf. Deze keer ligt de focus op de impact van sociale media: de jongeren worden overspoeld door ideaalbeelden en krijgen zo een deuk in hun zelfbeeld. In de clip overwegen ze plastische chirurgie of medicatie.
In het laatste shot van de clip laat Aguilera weinig aan de verbeelding over: een smartphone ligt in een plas bloed. Haar manier om te zeggen dat sociale media slachtoffers maakt.
(lees verder onder de nieuwe videoclip van ‘Beautiful’)
“Het is vandaag nog moeilijker om je eigen stem te horen terwijl anderen hun mening opdringen”, zegt de zangeres. “Gevolg is dat we onze eigenwaarde uitschakelen. De boodschap van Beautiful blijft belangrijk: we moeten onszelf aanvaarden zoals we zijn.”
(bekijk hieronder de oude videoclip van ‘Beautiful’ uit 2002)
(dvg)
Lees ook
Trend gespot op het liefdadigheidsgala in Cannes: uitdagend zwart met een stevige streep bloot
Hip in de 90’s én 2022: deze opvallende haar- en make-uptrends maken een comeback
Volstrekt onbekend, en toch is Zweedse metalfan achter hits van popsterren bijna even succesvol als The Beatles
RECENSIE. Schuilen voor orkaan Christina
Video
Meer showbizz
Van Morrison komt opnieuw naar België
Klaasje Meijer trekt naar VS zonder haar vriend: “Zin om even op mezelf te zijn”
Niels Destadsbader reageert op kritiek: “Veel dingen over mij gelezen die niet waar zijn”
Jens Dendoncker na de breuk met Lauren Versnick: “Vrouwen die zich aan mijn voeten werpen? Ik merk daar niks van”
Nederlandse Eurosongfestival-zangeres Heddy Lester overleden