Christina Aguilera maakt 20 jaar na ‘Beautiful’ nieuwe clip, met extra boodschap
© AFP
Twintig jaar na ‘Beautiful’ heeft Christina Aguilera (41) een nieuwe videoclip bij haar wereldhit gemaakt. De Amerikaanse zangeres wil deze keer de aandacht vestigen op mentaal welzijn en de gevaren van sociale media.
Net als in de oorspronkelijke video uit 2002 brengt Aguilera jongeren in beeld die zich ‘anders’ voelen en worstelen met zichzelf. Deze keer ligt de focus op de impact van sociale media: de jongeren worden overspoeld door ideaalbeelden en krijgen zo een deuk in hun zelfbeeld. In de clip overwegen ze plastische chirurgie of medicatie.
In het laatste shot van de clip laat Aguilera weinig aan de verbeelding over: een smartphone ligt in een plas bloed. Haar manier om te zeggen dat sociale media slachtoffers maakt.
(lees verder onder de nieuwe videoclip van ‘Beautiful’)
“Het is vandaag nog moeilijker om je eigen stem te horen terwijl anderen hun mening opdringen”, zegt de zangeres. “Gevolg is dat we onze eigenwaarde uitschakelen. De boodschap van Beautiful blijft belangrijk: we moeten onszelf aanvaarden zoals we zijn.”
(bekijk hieronder de oude videoclip van ‘Beautiful’ uit 2002)
(dvg)
Meer showbizz
Schrijverskoppel Lize Spit en Rob van Essen getrouwd, en het werd allesbehalve een traditioneel huwelijk
‘Zomerhit’ krijgt versterking van Zita Wauters: “Muziek is essentieel voor mijn ideale zomermoment”
‘Boer zkt vrouw’ keert voor nieuw seizoen terug naar oud format: deelnemers worden niet anoniem voorgesteld
20 jaar na de originele musical keert K3 terug als ‘De 3 biggetjes’, met een gastrol voor Marie Verhulst
Keuzestress voor de festivalzomer: onze muziekredactie gidst je langs alle opties