Ook Volkswagen pauzeert advertenties op Twitter, Musk bevestigt “enorme daling van inkomsten”

©  Moritz Frankenberg/dpa

De Duitse autobouwer Volkswagen gaat voorlopig niet meer betalen voor advertenties op Twitter. Ook andere bedrijven pauzeren hun reclameactiviteit op het platform. Ze zijn ongerust over de richting die Twitter zal inslaan nu het in handen is van miljardair Elon Musk.

jvh, gjsBron: BELGA

Volkswagen, de grootste autobouwer van Europa, heeft zijn verschillende merken aanbevolen de betalende activiteiten op Twitter “tot nader order” te pauzeren. “We volgen de situatie op en zullen afhankelijk van de ontwikkelingen over de volgende stappen beslissen.”

Eerder hadden ook General Mills, het Amerikaanse voedingsbedrijf bekend van de Cheerios-ontbijtgranen, en farmareus Pfizer hun advertentie-uitgaven aan Twitter al tijdelijk stopgezet.

Musk: “Enorme daling inkomsten”

Elon Musk bevestigde vrijdag dat de angst bij adverteerders leidde tot “een enorme daling van inkomsten voor het platform, hoewel er nog geen wijzigingen aan het beleid Twitter zijn gebeurd”. Volgens hem zijn het activistengroepen die de bedrijven onder druk zetten.

Voor de overname liet de miljardair verstaan dat hij van Twitter weer een bastion van vrije meningsuiting wil maken, maar de vrees bestaat dat het een vrijplaats wordt voor desinformatie en gescheld.

Aangeboden door onze partners

Lees ook

Hoofdpunten