Vier personen bevangen door koolstofmonoxide in Namen

©  MARC HERREMANS - MEDIAHUIS

In Denée (Anhée) in de provincie Namen zijn donderdagnacht vier mensen opgenomen in het ziekenhuis met een CO-vergiftiging. Dat is vernomen van de hulpdiensten.

ltoBron: BELGA

De hulpdiensten werden opgeroepen voor een 6-jarig meisje dat onwel was geworden. In de woonst stelden de hulpdiensten een hoge koolstofmonoxideconcentratie vast. De brandweer kwam ter plaatse om de woonst te ventileren.

Alle bewoners bleken CO-vergiftiging te hebben opgelopen, onder wie het meisje van zes jaar en twee andere kinderen. Uiteindelijk dienden vier personen te worden opgenomen in het ziekenhuis.

De oorzaak van de CO-vergiftiging bleek een slecht functionerende verwarmingsketel en een gebrekkige ventilatie van de woning. De hulpdiensten wijzen dan ook op het risico op CO-vergiftiging in deze tijd van het jaar.

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten