Duitsers blijven FIFA in Qatar subtiel tegenwerken: voetbalbond maakt in hun mediacentrum ruimte voor OneLove-symbool

©  AFP

De Duitse voetbalbond vervangt het logo van een van zijn voormalige sponsors in haar mediacentrum op het WK in Qatar door het veelbesproken OneLove-symbool.

Michiel VerheirstraetenBron: BELGA

De retailgroep Rewe zou op het einde van het jaar stoppen als sponsor van de DFB, maar besloot zich eerder terug te trekken na alle commotie rond de OneLove-armbanden. Onder meer Duitsland en België wilden hun aanvoerder daarmee laten spelen in Qatar maar plooiden onder druk van de FIFA. 

De DFB laat nu weten dat het logo van Rewe op de reclameborden in het Duitse mediacentrum in Al Shamal wordt vervangen door het OneLove-symbool. 

Duitsland verloor verrassend zijn opener op het WK met 1-2 van Japan en speelt daardoor zondag tegen Spanje, dat Costa Rica vernederde, al met het mes op de keel.

LEES OOK.Duitsers durven als eersten te reageren op FIFA en omstandigheden in Qatar: stil protest van spelers, minister daagt Infantino uit in tribune

Aangeboden door onze partners

Lees ook

Hoofdpunten