Meta beperkt mogelijkheden voor gerichte reclame bij jongeren
© Shutterstock
Adverteerders op Instagram en Facebook zullen binnenkort geen gerichte reclame meer kunnen afvuren op jongeren op basis van hun geslacht. Dat heeft Meta, het moederbedrijf van de platformen, bekendgemaakt.
Bron: BELGA
Vanaf februari zullen bedrijven die gericht willen adverteren bij jongeren, dat enkel nog kunnen op basis van hun leeftijd en hun locatie. Zo is zeker dat de inhoud van de advertenties gepast en nuttig is, aldus het bedrijf.
Ook zal de geschiedenis in de apps – welke pagina’s of posts geliked werden – niet meer bepalen welke advertenties tieners te zien krijgen.
De minderjarige gebruikers van Instagram en Facebook zullen tot slot ook de mogelijkheid krijgen om aan te geven welke advertenties ze liever niet meer zien.
Beste van Plus
Lees ook
Video
Hoofdpunten
Dubbel zoveel meldingen van grensoverschrijdend gedrag in amateurvoetbal: federatie komt met ultiem plan
Vinted verstuurt voortaan je gegevens naar de fiscus (als je goed verkoopt)
“Zijn familie smeekte bij huiszoeking politie om hulp”: zoon (19) van Kim Kay riskeert vier jaar cel voor georganiseerde drugshandel
Grote Prijs Rik Van Looy verhuist start van Grobbendonk naar Westerlo, en dat is niet naar de zin van… Rik Van Looy
De ‘Zalando van het leger’ moet weer gratis