Afvoeren van “te woke” woordvoerders van M&M’s blijkt mediastunt
Het verdwijnen van de bekende woordvoerders-in-snoepvorm van M&M’s blijkt een mediastunt, in het kader van de Super Bowl. Dat heeft het bedrijf bekendgemaakt.
Het verdwijnen van de gekleurde woordvoerders was eerder deze week nog een heel klein beetje “wereldnieuws”. De personages in de vorm van de chocoladesnoepjes liggen al langer onder vuur bij een deel van de politieke rechterzijde in de Verenigde Staten, die ze te gepolitiseerd noemden: de lancering van een nieuwe paarse woordvoerster zou namelijk “te woke” zijn geweest. Het bedrijf kondigde daarop aan zijn personages tot nader order op non-actief te zetten, en in een nieuwe reclamecampagne te zullen vervangen door de Amerikaanse comédienne en actrice Maya Rudolph.
Maar vrijdag erkent het bedrijf dat dit alles deel uitmaakt van een uitgebreide campagne, in de aanloop naar de Super Bowl op zondag 12 februari. Die NFL-finale is traditioneel het best bekeken televisie-evenement van het jaar in de VS. De ontknoping van de campagne zal daar bekendgemaakt worden, klinkt het. “Zowel de vernieuwde personages, als zij die het afgelopen jaar gelanceerd zijn, zijn en blijven de officiële woordvoerders van het merk.”
Hier staat ingevoegde content uit een social media netwerk dat cookies wil schrijven of uitlezen. U heeft hiervoor geen toestemming gegeven.
Hier staat ingevoegde content uit een social media netwerk dat cookies wil schrijven of uitlezen. U heeft hiervoor geen toestemming gegeven.
Beste van Plus
Lees ook
“China is klaar om de wereldorde te bewaken”, zegt Xi Jinping bij bezoek aan Poetin
Zes leden van extreemrechtse militie Oath Keepers schuldig bevonden aan bestorming van Capitool
20 jaar geleden viel Amerika Irak binnen: een inschattingsfout die nog steeds nazindert
Plannen om Silicon Valley Bank in stukken te verkopen
Video
Hoofdpunten
De duurste fictiereeks kent de slechtste start: “Dit is de huidige realiteit”
“Russische raketten vernietigd bij explosie op bezet Krim-schiereiland”
Witte Vlamingen getuigen over racisme tegen hun gekleurde dierbaren in nieuwe campagne: “Mijn dochter was pas 4 toen ze al voor n****kind werd uitgescholden”
Delhaize op Brusselse Anspachlaan verzegeld na zwartwerk
Zo willen de parlementen de crisis keren, maar zullen ze echt veranderen?