Nancy en Steve wachten 7 weken na zware brand nog altijd op voorschot verzekering: “Van kastje naar de muur gestuurd”
Nancy Tassignon en Steve Van Der Plas bij de uitgebrande woning. — © Tommy Maes
De woning van Nancy Tassignon en Steve Van Der Plas in Dessel werd begin december vorig jaar vernield bij een uitslaande brand. Ondertussen wachten ze nog altijd op de verdere afhandeling door hun verzekering. “We worden de hele tijd van het kastje naar de muur gestuurd”, luidt het.
Zaterdag 10 december ontstond er ’s nachts een uitslaande brand in de woning van Nancy Tassignon en Steve Van Der Plas op Brasel in Dessel. De oorzaak van de brand was een elektrisch vuurtje dat door een defect vuur vatte. Brandweerkorpsen van Arendonk, Mol en Geel kwamen die nacht ter plaatse om te blussen, maar zij konden niet voorkomen dat het hele woongedeelte uitbrandde. Een aantal huisdieren, waaronder drie honden, een kat en twee schildpadden overleefden de brand niet. (Lees verder onder de foto)
Verschillende brandweerkorpsen kwamen ter plaatse om te blussen. — © Tommy Maes
“We keerden net terug van mijn werk, waar Steve me had opgehaald, toen we de brand opmerkten”, vertelt Nancy. “We hebben meteen de hulpdiensten gebeld en die waren heel snel ter plaatse. Ook heeft de gemeente ons goed opgevangen. Zo konden we enkele dagen tijdelijk in een huisje van Sunparks terecht en daarna konden we naar een noodwoning van het OCMW.”
De afhandeling door hun verzekeraar Baloise verloopt volgens het koppel een stuk minder vlot. “Na de brand zijn er verschillende experts poolshoogte komen nemen. Ook brandweer en politie hebben onderzoek gevoerd naar de oorzaak en uiteindelijk hebben ze de woning vrijgegeven”, zegt Nancy. “Een van de experts had ook gezegd dat de verzekering normaal gezien een voorschot zou betalen op de uiteindelijke vergoeding. Aanvankelijk dachten we dat het wel in orde kwam, maar na een tijd begon het toch wat lang te duren.”(Lees verder onder de foto)
Het hele woongedeelte werd bij de brand vernield. — © Tommy Maes
Toen de bewoners zelf contact opnamen met de verzekeringsfirma, kregen ze geen bevredigend antwoord. “Uiteindelijk lieten ze weten dat er een medewerker van het hoofdkantoor nog moest langskomen”, vertelt Nancy.
“Die is dan langs geweest om eigenlijk dezelfde vragen te stellen die politie en brandweer al hadden gesteld. Toen we enkele weken na die afspraak nog geen voorschot of vergoeding hadden gezien, namen we opnieuw contact op met het hoofdkantoor. Toen kregen we te horen dat die medewerker van de zaak was gehaald en dat er iemand anders het dossier zou afhandelen. Maar die persoon kunnen we niet bereiken. We worden de hele tijd van het kastje naar de muur gestuurd. We willen gewoon dat deze kwestie wordt opgelost zodat we ook verder kunnen met ons leven.”
Volgens verzekeringsbedrijf Baloise is er een oplossing in de maak. “We kunnen niet in detail over dit specifieke dossier reageren, maar dergelijke complexe situaties vergen veel tijd en onderzoek”, zegt Manu Mus, woordvoerder van Baloise. “Daarvoor raadplegen we bij verschillende experts om zo tot een correcte oplossing te komen in overleg met de betrokkenen en hun makelaar. Dat is ook het geval voor dit dossier.”
Beste van Plus
Video
Hoofdpunten
Belgische voetbalclubs leggen zich niet neer bij verbod op gokreclame
Tuberculose weldra weer dodelijkste infectieziekte ter wereld. “Inspanningen van voorbije 14 jaar tenietgedaan”
Na hoopvol nieuws, blijkt leukemie toch terug te zijn bij Lara (3): “De nachtmerrie begint weer van voor af aan”
Belgische vrouw die op Tenerife uitkering opstrijkt is niet alleen: ook deze ‘werklozen’ sjoemelden erop los
Zeven Rode Duivels zijn zeker van basisplaats, dit is onze verwachte opstelling in eerste wedstrijd onder Domenico Tedesco
Zebra ontsnapt uit zoo en loopt meer dan drie uur door Zuid-Koreaanse hoofdstad
Chris Martin eet maar één maaltijd per dag, omdat hij jaloers is op Bruce Springsteen
Fransman skiet met 255,5 km/u berg af en breekt wereldrecord
Hoffelijke tachtiger maakt plaats voor tegenligger, maar eindigt zelf in gracht