DE FOLDERVRETER. Seksspeeltje in reclame, twee XXL-deals die wel de moeite zijn en een smartphone voor 0 euro
© Nieuwsblad
Elke week zit je mailbox of brievenbus vol met folders en aanbiedingen. Dat is veel te veel om het bos nog door de bomen te zien. Wat zijn de topaanbiedingen én wat zijn de addertjes onder het gras? Ik check het wekelijks voor u. Deze week warmen we al op voor Valentijn want jawel de Satisfyer staat in reclame, stel ik vast dat er iets vreemds gaande is met de XXL-XXL-reclame, heb ik goed nieuws voor wie graag eenhoorn eet én leg ik nog even uit waarom je beter een gsm koopt dan dat je er een krijgt.
Deze week koop je bij Albert Heijn vijf dozen Kellogg’s voor 9,99 euro — © red
Vorige week stonden de blikjes Cola bijna overal in reclame. Albert Heijn was een van de weinige ketens die er geen promo op had, dat zetten ze deze week recht. Je betaalt er 54 cent per blikje, al is dat bijlange niet zo scherp als Lidl en Colruyt vorige week waar je maar 46 cent betaalde. Wie nog een voorraad in huis heeft, kan dus net zo goed even wachten op nog straffere deals. Wat deze week wel interessant is bij Albert Heijn, is de bulkdeal op Kellogg’s: vijf dozen voor 9,99 euro. Maar zoals gewoonlijk is dat voor het ene product al wat interessanter dan voor het andere. Welke je moet kopen om het grootste profijt te hebben? Ik rekende het even uit. Wie vijf dozen van de Unicorn Fruitloops koopt, krijgt de grootste korting: ruim 50 procent. Welke dozen veel minder interessant zijn? De gewone cornflakes, daar krijg je met moeite 13 procent korting. Bij de Smacks gaat het om 26 procent, ook niet direct om van achterover te vallen.
LEES OOK. Hospitalisatiepolis fors duurder: wie voor goedkopere formule gaat, leest best na wat gedekt is(+)
Wie XXL, XXL,..., hoort, denkt spontaan aan Lidl. Het radiospotje behoort tot de categorie ‘irritant, maar wel opvallend’. Al lijkt de XXL-marketeer van Lidl overgestapt te zijn naar de vijand. Bij Aldi duiken er deze week ook plots XXL’s op in de folder terwijl Lidl er net mee gestopt is. Bizar. Maar de belangrijkste vraag is natuurlijk of de XXL-deals van Aldi ook de moeite zijn. Pampers zijn een makkelijk product om dat te checken, op www.luieraanbiedingen.net vind je de beste deals van het moment. Bij Aldi betaal je voor Baby Dry maat 3 zo’n 22 cent per luier, waarmee je nu toch bij de scherpste acties zit. De vaatwastabletten van Dreft vinden we ook terug bij Kruidvat. Voor exact dezelfde doos betaal je daar twee euro extra. Deze twee XXL-deals zijn dus wel de moeite.
Deze week hebben ze bij Aldi XXL-deals, vorige week bij Lidl — © red
En het is tevens niet het enige wat zowel bij Lidl als Aldi opduikt, in de twee folders is het momenteel klusjestijd. Er staan verschillende gelijkaardige stukken gereedschap in waardoor je bij momenten niet meer weet of je nu in de folder van Lidl of die van Aldi aan het kijken bent. Volgende week pakken ze het wel ietsje anders aan. Dan koop je bij Lidl nachtkledij voor enkel maar mannen én bij Aldi hebben ze dan enkel nachtkledij voor vrouwen. Dat is duidelijker.
Niet alleen de XXL-deals wisselen ze precies uit, ook het type producten dat in promo staat — © red
LEES OOK. Ook de zomervakantie wordt duurder: “Sommige bestemmingen zijn straks helemaal uitverkocht”(+)
Een goeie Foldervreter is van alle markten thuis. Dus ook van de volgende: de Satisfyer staat in reclame. Jawel het hebbeding onder de seksspeeltjes. Bij Kruidvat krijg je 50 procent korting op verschillende producten uit het gamma. Zo betaal je voor de Pro 2 nog 24,98 euro. Bij Satisfyerschop.nl vonden we die voor 39,95 euro, zo’n 15 euro duurder dus. Opgelet, wie liever niet met de Satisfyer en bijhorende rooie oortjes aan de kassa van het Kruidvat om de hoek wil gaan staan, kan die ook online bestellen en aan huis laten leveren. Maar pas vanaf 50 euro zijn de verzendkosten gratis. Daaronder betaal je tot 4,95 euro.
50 procent korting bij Kruidvat op verschillende producten van Satisfyer — © red
Eindigen doe ik bij Carrefour. Want daar gooien ze nog eens met smartphones: nul euro voor een Samsung Galaxy. Als je er natuurlijk de nodige abonnementsformules van Orange bijneemt. Maar hoe profijtig is zo’n deal? Vaak ben je met dergelijke acties duurder af wan wanneer je gewoon zelf een telefoon koopt en een abonnement op jouw maat regelt. En doe je toch al eens profijt, dan is dat maar weinig. De link naar het vergelijkende artikel van toen, vind je hier.
Nul euro voor een smartphone, maar je moet er wel verplicht enkele abonnementen bijnemen — © red
Nog folders lezen?
* Colruyt
* Delhaize
* Okay
* Spar
* Match
* Jumbo
bekijk ook
Doe jij met kerst een Satisfyer cadeau?
© Nieuwsblad
Beste van Plus
Lees ook
DE FOLDERVRETER. “Een top- maar ook een flopdeal bij zowel Albert Heijn als Auchan én hier koop je de goedkoopste lasagne”
CD&V wil af van ‘1 plus 1 gratis’, maar niet iedereen is enthousiast: “Geen nieuw idee, en weinig onderbouwing”
DE FOLDERVRETER. “Stakingen maar ook stuntprijzen bij Delhaize en nu al een deal voor de zomer”
DE FOLDERVRETER. “Zo kun je twee keer korting krijgen bij Colruyt, een topdeal op Vittel en de bromance tussen Lidl en Aldi”
Video
Hoofdpunten
Tuberculose weldra weer dodelijkste infectieziekte ter wereld. “Inspanningen van voorbije 14 jaar tenietgedaan”
Huisanalisten Marc Sergeant en Dirk De Wolf voor start van Vlaamse wielerweek: “Wout moet dringend een koers winnen, anders gaat hij nerveus worden”
Jarenlang strafbaar, nu met enthousiasme onthaald: leerkracht of scoutsleider mogen voortaan insulinespuit zetten
Belgische vrouw die op Tenerife uitkering opstrijkt is niet alleen: ook deze ‘werklozen’ sjoemelden erop los
Buschauffeurs van De Lijn rijden vrijdag opnieuw niet uit in Limburg na agressie tegen collega