Van verse broodgeur, ook zonder ovens tot verstopte melk: zo doorzie je de verkooptrucs van de supermarkt
Patrick Wessels loodst ons door een Nederlandse Albert Heijn. — © Karel Hemerijckx
Het doel van supermarkten? Jou zo veel mogelijk producten doen kopen. En dat doen ze met subtiele en minder subtiele trucjes. Van melk die op een onlogische plaats staat tot kunstmatige broodlucht. En de groenten en fruit staan ook niet zomaar vaak als eerste in de winkel.
Wij zetten de verkooptrucs van de supermarkten op een rijtje die klanten met meer naar buiten doen wandelen dan ze van plan waren.
Ruben Steegen
Beste van Plus
Lees ook
DE FOLDERVRETER. Is de 7-daagse van bol.com de moeite of niet, goedkope Jupiler voor tijdens de Ronde én de prijs voor de vreemdste pannenkoeken
Geheime codes, VPN-verbinding en andere taalinstellingen: met deze trucs kan je ‘verborgen’ films en series op Netflix kijken
Dominique Persoone test speculoospasta van de huismerken: “Plak het Lotusetiket op deze potten én niemand merkt het”
Plan B is terug en doet opvallende ontdekking bij speculoospasta’s: “Bij Lotus zullen ze vloeken als ze dit lezen”