Voetbal 1ste provinciale SV Veurne
Ruben Verstraete, content maker voor Filou Oostende en Club Brugge, vecht ook tegen degradatie met SV Veurne: “Alles is aanwezig om ons te redden”
Ruben Verstraete (links) staat met Veurne voor nog vijf finales. — © Bart Vandenbroucke
SV Veurne doet het dit seizoen op karakter. De eersteprovincialer kwam afgelopen weekend tot tweemaal toe op achterstand bij rode lantaarn Jabbeke, maar knokte zich uiteindelijk naar een belangrijke 2-3-zege. De komende weken worden cruciaal voor Ruben Verstraete en co.
Content maker: het is één van de meest gebruikte termen de jongste jaren binnen de technologische revolutie. Voor de leken onder ons: een content maker is iemand die onder meer de sociale media van een bedrijf beheert en de volgers voorziet van interessante, dynamische filmpjes, foto’s en nieuwtjes. Een content maker binnen de sportwereld houdt zich voornamelijk bezig met fan experience. Heel wat dure termen, maar wie zijn die moderne gekken? SV Veurne-speler Ruben Verstraete (24) bijvoorbeeld, eigenaar en oprichter van zijn eigen Kondor Productions.
“Na mijn studies Marketing in Gent liep ik stage als marketeer bij basketbalclub Filou Oostende. Ik merkte al snel dat cijfermatige marktanalyses niet echt iets voor mij waren en dart ik het eerder van het creatieve moet hebben”, vertelt Verstraete. “Nadien deed ik verschillende stages, waarbij ik mij gratis aanbood om mee te lopen bij enkele productiehuizen. Ik leerde daar veel over grafische omgevingen en het filmen met allerlei camera’s.”
Verstraete had de smaak te pakken en richtte zijn eigen bedrijf op. Nu werkt hij freelance voor de grootste toppers van West-Vlaanderen: Filou Oostende en Club Brugge. “Die opdrachten gaan over allerlei zaken, zoals het aankondigen van een nieuwe baskettransfer, een montage over de Champions League-avonden van Club Brugge en nog veel meer. Ik doe ook niet sport-gerelateerde zaken, maar op termijn wil ik me vooral toeleggen op grote sportevenementen. Zo deed ik onder andere een opleiding bij FD productions, dat tegenwoordig in de Formule 1 zit. Fantastisch toch?”
Stomme tegendoelpunten
Er wacht Verstraete een bloeiende en uiterst relevante toekomst als ondernemer, maar op korte termijn dient zijn voetbalclub SV Veurne zich uit het moeras te trekken. Veurne staat momenteel gedeeld veertiende in eerste provinciale, maar met duels tegen Moen, Deerlijk, Oostnieuwkerke en RC Lauwe heeft KSV de toekomst nog in eigen handen.
“Het worden nog zware weken en elke wedstrijd zal belangrijk worden. Ik vind dat we het zeker niet slecht doen in eerste provinciale. Het enige probleem is dat we te veel stomme doelpunten slikken. Vorig seizoen in tweede konden we dit nog rechttrekken, maar een niveau hoger lukt dat niet echt. Persoonlijk merk ik niet meteen een veel hoger niveau in eerste provinciale, maar onze tegenstanders hebben veel meer ervaring en voetbalintelligentie, en daar maken ze graag gebruik van. In Jabbeke hebben we nogmaals bewezen dat de juiste inzet en mentaliteit in onze groep aanwezig is om ons alsnog te redden. Dat geeft ons hoop op een positieve uitkomst.”
Ruben Verstraete blijft ook volgend seizoen SV Veurne trouw, al kan zijn booming business roet in het eten gooien. “Normaal niet, hoor. Meer nog, dat is één van de voornaamste redenen waarom ik bij Veurne blijf. De topwedstrijden in het basketbal en voetbal worden voornamelijk op zondag gespeeld en Veurne zet steeds meer in op zaterdagwedstrijden. Ideaal dus.”
Geen Len De Pauw in Dwars door het Hageland: “Ik haal voorlopig niet het niveau om een selectie te kunnen rechtvaardigen”
Thuisrijder Steven Dolfen debuteert in Rally van Wervik met Ford Fiesta Rally2: “We gaan vooral onze eigen koers rijden”
Junior Jente Lauwereys hoopt zondag in Pamel goede vorm te bevestigen: “Zware koersen liggen me beter”
Begin je vakantie in Frankrijk niet met een boete: zo werkt het nieuwe tolwegensysteem
LIVE. Volg hier het proces rond de moord op Ilse Uyttersprot
Sandra verloor haar dochter (20) aan gevolgen van anticonceptiepleister: “Dokters gaan hier veel te licht over”
Het Lionel Messi-effect: sociale media van Inter Miami ontploffen, ticketprijzen schieten ongezien de lucht in
Carrefour verlaagt opnieuw prijzen