Gratis krant Metro steekt voortaan in een nieuw jasje
© BELGA
De gratis krant Metro steekt voortaan in een nieuw jasje. Dat heeft de krant donderdag gemeld in een persbericht. De website werd volledig vernieuwd en ook de papieren krant kreeg een facelift.
Op de homepage prijken voortaan acht ‘Spotlight’-artikels. Van daaruit kan de lezer verder surfen naar verschillende Metro-rubrieken zoals ‘What about’, ‘WTF’, en ‘Culture’. Ook het kleurenpalet en het logo werden onder handen genomen.
Daarnaast kreeg ook de papieren versie een opfrisbeurt. De hele grafische vormgeving werd onder handen genomen, met onder meer een nieuw lettertype, de invoering van het nieuwe kleurenpalet en nieuwe grafische elementen.
Bij de make-over hoort ook een nieuwe tagline, “Metro, wat je echt wilt weten”.
Metro wil op die manier, naar eigen zeggen, nog meer inzetten op zijn doelpubliek “Young Active Urbans” en generaties Y en Z.
“Er is de bijna bovenmenselijke sereniteit van Sanda’s familie, en dan heb je een voorzitter die riek en toorts pakt en voor het luidruchtigste deel van de meute gaat uitlopen”
Reuzegom-namen geplaatst, overschilderd en opnieuw geplaatst: politie gaat extra patrouilleren na kat-en-muisspel
Een gevaarlijke zet: Sammy Mahdi krijgt forse kritiek op zijn Tiktok-video over zaak-Reuzegom
Proces Ilse Uyttersprot: welbespraakt en goed voorbereid, maar een woord van spijt kwam er niet
Al meer dan 120 doden en 850 gewonden bij treinongeval in India
Waarom je beter niet meer in je ogen wrijft volgens deze dokter: “Als je denkt dat er niets kan gebeuren, dan ben je fout”
Oeps: uitgebroken lama zorgt voor chaos op autosnelweg
“Hup hup, ga eens vooruit”: prins William moet tussenkomen in geanimeerd gesprek tussen prinses Kate en pasgetrouwde Jordaanse prinses